loading...
نودهشت زوم
ایری بازدید : 384 یکشنبه 04 مرداد 1394 نظرات (0)

گفتگو با شهاب عباسی مرد طناز خنده بازار و شكرآباد

شهاب عباسی بازیگر و کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی ، در خصوص مجموعه تلویزیونی دست به نقد گفت: طرح برنامه را مدتها پیش طراحی کردیم و قرار بر این بود که عید سال گذشته از شبکه‌های دیگر به روی آنتن رود که بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد و من بعد از مجموعه شکرآباد طرح مجموعه دست به نقد را به گروه تولید شبکه نسیم ارائه دادم و از آنجایی که ذات شبکه‌ی نسیم ژانر کمدی و طنز است از طرح این برنامه استقبال کردند. خدا را شکر شبکه نسیم توانسته شرایط خوبی را برای این دست برنامه‌ها و مجموعه‌ها فراهم کند.

وی در خصوص ساختار مجموعه‌ی دست به نقد و تفاوت‌هایش با مجموعه خنده بازار بیان کرد: به دنبال تفاوت در این دو مجموعه نبودیم، مجوعه دست به نقد شباهتی به مجموعه خنده بازار ندارد، هدف فقط ارائه کاری جذاب بود. دست به نقد سیاست‌ها و اهداف متفاوت‌تری با خنده بازار دارد. تمام قسمت‌ها و موقعیت‌ها را تغییر دادیم و تنها وجه مشترک این دو مجموعه آیتمی بودن آن است، آن هم به این خاطر که ما این ژانر را با موفقیت گذراندیم و شاید من احساس می‌کردم باید فصل جدیدی را شروع کنیم، در ساختار برنامه‌های گذشته برنامه‌های آیتمی وجود داشت و خیلی‌ها بر این باور هستند که نسل این دست برنامه‌ها تمام شده، این در صورتی است که مجموعه‌های آیتمی همچنان خواهان دارد و ساختارش ماندگار است و تنها باید نوع نگاه را تغییر بدهیم و این زاویه دید و چگونه دیدن مهم است.

گفتگو با شهاب عباسی مرد طناز خنده بازار و شكرآباد

عباسی افزود: رفتارهای اجتماعی، اتفاقاتی که در زندگی افراد رخ می‌دهد، وظایفی که در قبال یکدیگر داریم و اشتباهاتی که جزیی از عادت‌های صحیح اجتماعی شده را در مجموعه دست به نقد به تصویر کشیده‌ایم و تمام تلاشمان را کردیم که دین خود را ادا کنیم، کمی دست تنها هستیم و مسئولان باید همت کنند تا بتوانیم فرهنگسازی صحیح و اصولی را در خصوص رفتارهای صحیح اجتماعی برپا کنیم و این فقط مختص یک یا دو برنامه نیست بلکه باید میلیونها برنامه و مجموعه به کمک رسانه ساخته شود.

وی  در مورد انتقادها به سوژه‌ها و رسالت مجموعه دست به نقد بیان کرد: با شروع مجموعه خنده بازار با حجم بزرگی از انتقادها مواجه شدیم و این یک امر واضحی بود چون بعد از مدتها تمامی انتقادها در قالب یک برنامه‌ی کمدی ریخته شده و توانست خیلی‌ها از جمله مسئولان را غافلگیر کند و این غافلگیری به دنبال خود تبعاتی مثل شکایت و دلخوری‌ها به همراه داشت، در زمان آقای پورمحمدی مدیریت وقت شبکه‌ی سه به خوبی توانست مقابل چالش‌ها بایستد و در بسیاری از مواقع نمی‌گذاشت ما متوجه نقدها و دلخوری‌های ارگان یا افراد شویم. در حال حاضر شبکه‌ی نسیم هیچ اهداف سیاسی ندارد و به دنبال نقد سیاست و یا رجل سیاسی نیست و رویکرد اصلی آن برمبنای نقد هنجارهای رفتاری و اجتماعی است.

گفتگو با شهاب عباسی مرد طناز خنده بازار و شكرآباد

بازیگر مجموعه تلویزیونی دارا و ندار پیرامون حضور سیاوش مفیدی به عنوان کارگردان در مجموعه دست به نقد اظهار داشت: سیاوش گاهی در مجموعه خنده بازار کمک می‌کرد و در مجموعه شكرآباد به عنوان بازیگردان در کنارم حضورداشت و زمانی که من درگیر متن‌ها بودم با گروه تمرین می‌کرد. اما در مجموعه دست به نقد به شدت درگیر متن‌ها و دیالوگ‌ها هستم، در وهله‌ی اول بخاطر حساسیت‌هایی که شبکه دارد و حساسیت‌های خود ما در نحوه‌ی اجرای، متن‌ها را دوباره خودم می‌خوانم و بازنویسی می‌کنم، در این مجموعه به فردی مانند سیاوش که از معدود افرادی است که کارش را با مجموعه‌های آیتمی شروع کرده و ساختار آیتم را می‌شناسد از همه مهمتر طنز را به خوبی درک کرده و هم سلیقه و همفکرم است، نیاز دارم و سیاوش مفیدی بهترین انتخاب و گزینه بود.

گفتگو با شهاب عباسی مرد طناز خنده بازار و شكرآباد

گفتگو با شهاب عباسی مرد طناز خنده بازار و شكرآباد

وی در ادامه با اشاره به حضور حسین رفیعی و بازیگران نسل جدید در مجموعه  دست به نقد افزود: من و حسین هم دانشگاهی بودیم و تجربه بازی در مجموعه‌ی نوروز 76 را با هم داشتیم. حسین رفیعی جزء نسلی است که ابداع کننده‌ی نوعی از بازی آیتمیک بوده و حضورش در مجموعه دست به نقد خیلی به ما کمک کرد. حضور نسل جدید و همکاری با جوان‌هایی که تازه وارد این حرفه می‌شوند دغدغه‌ی همیشگی من است و به نظر من موفیقت بزرگی است که بتوانیم چند نفر از جوان‌های مستعد را معرفی کنیم و نباید فراموش کنیم نیروهایی که جوان هستند نسلی باهوش و تحصیل کرده را تشکیل می‌دهند و باعث افتخارم است که با این جوانان کار می‌کنم، کم تجربه  بودن آنها امری طبیعی است اما خدا را شکر اکثر گروه تازه وارد، تحصیل کرده‌ی این رشته هستند و سطح کار را به خوبی می‌شناسند.
عباسی کارگردان مجموعه شکر آباد درخصوص داستان قوی و نگارش برای مجموعه‌های طنز عنوان کرد: متن، قصه و دیالوگ همیشه بزرگترین دغدغه‌ام بوده و هست. یک آیتم خوب از متن و داستان قوی پدید می‌آید و این آیتم خوب به حتم از پس ذهنی خلاق شکل گرفته که متاسفانه نویسنده و نوشته‌های قوی برای مجموعه‌های آیتمی بسیار کم است. از گروه سابق در دو مجموعه‌های گذشته فقط حمزه صالحی و شاهرخ باقری نژاد و کیوان ملک مطیعی که به ندرت دست به قلم می‌شد را به همراه دارم و در این مجموعه جدید سعی کردیم از نگارش کیوان ملک مطیعی و حضور گروه جدید استفاده کنیم، امیدوارم بتوانند مهارت‌های لازم را بیاموزند و به تبحر و پختگی برسند که بعدها در پروژه‌های دیگر به خوبی بدرخشند و از این مهارت استفاده کنند.

وی به بازی و حضور خود در بخش‌هایی از مجموعه دست به نقد اشاره کرد و گفت: در بعضی از قسمت‌ها بازی می‌کنم و آیتمی که امروز شاهد آن بودید فرمی جدید و متفاوت برای طراحی تیتراژ دست به نقد است، که تمام بازیگران مجموعه در آن حضور دارند. در طراحی این ساختار برای تیتراژ بیشتر به دنبال وجه فرهنگی و تصویری متفاوت بودم و این در صورتی است که می‌توانستم مبلغی را دریافت کنم و خواننده‌ای تیتراژ بخواند، که هم کمک مالی به بدنه‌ی کار باشد و هم خیال خودم  آسوده. اما دوست دارم از تمام لحظات پروژه به خوبی استفاده کنم و رسالتم رادر قابی نو با نوآوری جدید و خلاقیت به تصویر دربیاورم.
عباسی در خصوص تداخل مجموعه‌های جدید رسانه با ساعت پخش مجموعه دست به نقد تصریح کرد: من اطلاعی از ساعت پخش و کنداکتور ندارم، (خنده). این آنها هستند که باید با ما هماهنگ شوند و ساعت پخش و قرار گیری آن در جدول پخش به نظر شبکه است. اگر بخواهیم در مورد تداخل شبکه‌ها و برنامه‌ها صحبت کنیم باید از شبکه‌های ماهواره‌ای بگوییم که بلای جان ما شده و گفتن از آن بسیار جالب نیست چون درصدی بیننده دارد و همزمان با رسانه‌ی ما جلو می‌رود، اما در کل باید بگویم هیچ ترس و ابایی نداریم چون مطمئنیم بیننده‌های خودمان را داریم و پیدا می‌کنیم.
وی از دل مشغولی‌ها و ماندگاری در ژانر طنز بیان کرد: وقتی شما یک چیزی را یاد گرفتید نباید به اصطلاح از این شاخه به آن شاخه بپرید. من با طنز و کمدی بزرگ شدم، عاشق طنز هستم و همچنان در این ژانر کار می‌کنم اما برای کار در سینما کمی متفاوت است، یکی از دل مشغولی‌هایم ساخت فیلم‌سینمایی در حوزه‌ی کودک است. به اعتقاد من سینما باید تخیل و افسانه باشد، داستانی غیرواقعی که شما پول بدهید و آن را تماشا کنید و لذت ببرید. امیدوارم روزی شرایط برای ساخت طرحم فراهم شود و بتوانم آن را بسازم.
عباسی پاسخ به این سوال که تا به امروز چند قسمت از دست به نقد به دست شبکه نسیم رسیده، تصریح کرد: تا به امروز 15 قسمت به دست شبکه رسیده است. البته خیلی هم نمی‌خواهیم خیلی جلو بزنیم سعی می‌کنیم با اتفاقات و اخبار روزپیش رویم، در این میان باید بازخوردهای مردم را در نظر داشته باشیم و ببینیم، شاید بعضی از آیتم‌ها را دیگر ادامه ندهیم‌، یا بخش‌هایی را حذف کنیم و یا بالعکس آیتم‌هایی اضافه شود که تمامی اینها به نظرات مردم از مجموعه دست به نقد باز می‌گردد.

وی در پایان بیان کرد: تلاش می‌کنم مردم راضی باشند و بخندند خدا را شکر شرایط روز به روز به سمت پیشرفت و بهتر شدن است و امیدوارم مردم هم شاد باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
Huracan Lp 610-4 Avio ماشین جدید لامبورگینی

Huracan Lp 610-4 Avio ماشین جدید لامبورگینی



بهنوش بختیاری در دیرین دیرین در قسمت خون اهدیدن

بهنوش بختیاری در دیرین دیرین در قسمت خون اهدیدن



عکس های شرک و فیونای واقعی

عکس های شرک و فیونای واقعی



تصاویر زیبای هنری سیگار کشیدن

تصاویر زیبای هنری سیگار کشیدن



جانی دپ در بیمارستان کودکان سرطانی با گریم جک اسپارو

جانی دپ در بیمارستان کودکان سرطانی با گریم جک اسپارو



این عاشقانه ترین داستان تصویری دنیاست

این عاشقانه ترین داستان تصویری دنیاست