loading...
نودهشت زوم
ایری بازدید : 213 سه شنبه 07 بهمن 1393 نظرات (0)

تولید کلاه قرمزی 94

کمتر از دو ماه مانده به آغاز سال نو، شنيده ميشود مديران جديد تلويزيون ابراز علاقه کردهاند تا سري جديد مجموعه برنامه پرطرفدار کلاه قرمزي را روانه آنتن کنند.

به نقل از باني فيلم، بازي تكراري و نخ نما شده آمدن يا نيامدن کلاه قرمزي چند سالي است که در تلويزيون شکل گرفته و دست کم براي بينندگان بدل به امري عادي شده. هر چند اين روند سال گذشته به غير معمولترين شکل خود رسيد و مجادله ساخت يا عدم توليد سري جديد آن ميان تلويزيون و سازندگان آن به درازا کشيد. حتي اگر به مقطع اختلافات اين دو طرف در سال گذشته يعني اوايل اسفند ماه نيز رجوع کنيم، شايد هنوز براي توليد سري جديد آن فرصت باقي باشد که هست. هفته اول اسفند 92 ايرج طهماسب در نامهاي به باني فيلم به عدم همکاري تلويزيون معترض شد و نوشت: من گفته بودم علاقمند نبودم امسال کلاه قرمزي بسازم. اگر دلايلش را بخواهيد خواهم گفت. روسا صدايمان کردند، با ما جلسه گذاشتند و به خاطر رفتار غيرحرفهاي زير مجموعه خود ما را دلجويي کردند. قرار شد کار را با همه سختي و کمبود زمان اجرا کنيم. فعاليت را شروع کرديم و همه آمدند و هزينه کرديم، اما روسا هر چه دستور ميدهند کار پيش نميرود!!... او در ادامه نامه خود حتي تهديد کرده بود که کلاه قرمزي جديد را از طريق شبکه ويديويي به دست مردم خواهد رساند. نامهاي که روز بعد با واکنش عزتالله ضرغامي، رييس سابق صدا و سيما مواجه شد. ضرغامي که ميدانست کلاه قرمزي چه پتانسيل بالايي در جذب تماشاگر، آن هم در باکس پربيننده نوروز دارد، با پا در مياني خود، رضايت سازندگان را جلب کرد تا توليد هر چه سريعتر آغاز شود. هر چند شنيده ميشد سازندگان از چندي قبلتر، کار توليد را در سکوت خبري آغاز کردهاند و با جلوگيري از رسانهاي شدن آن، ميخواهند تلويزيون را در پذيرش خواستههاي خود راضي کنند. درخواستهايي که بخش عمده آن مسايل مالي بود. طهماسب و حميد مدرسي (تهيه کننده) نيز با استقبال از رويکرد مسالمت آميز تلويزيون و خرسند از به کرسي نشستن حرفشان، از کليد خوردن کلاه قرمزي 93 خبر دادند. اين ابراز رضايت تا حدي بود که طهماسب دوباره در يادداشتي کوتاه و اين بار با لحني دوستانه، نوشت: ... (اينجانب با کمال افتخار با همه مشکلاتي که در پيش رو خواهم داشت، نوروز 93 را مهمان خانه هاي گرمتان خواهم بود....
کلاه قرمزي 93 ساخته شد و همان گونه که انتظار ميرفت، با استقبال شايان توجهي مواجه شد. تا جايي که حتي گفته ميشد ماجراهاي اين عروسکهاي پر شر و شور طبق نظرسنجيهاي انجام گرفته، براي مردم از رقباي زنده آنها پايتخت 3 ، خوب، بد، زشت و روزاي بد به در جذابتر هم بوده است.

تولید کلاه قرمزی 94

قضيه نوروز 94
امسال اما مناسبات تلويزيون با آمدن مديران جديد به کل متفاوت از سالهاي قبل شده است. اگر ضرغامي در چند سال آخر رياست خود مداخله چنداني در روند برنامهسازي نميکرد و علي دارابي معاون سيما نيز چندان از در دوستي با برنامهسازان مدعي و شايد سازش ناپذير وارد نميشد و احتمالاً حرفش خريدار خاصي نداشت، در حال حاضر با حضور علياصغر پورمحمدي معاون فعلي سيما شرايط تغيير کرده است. همانطور که شنيده ميشود او شخصاً به سه گروه سريالساز دستور داده تا آثار خود را براي رسيدن به کنداکتور نوروز 94 آماده کنند. البته اين روزها طبق اطلاع خبرنگار باني فيلم، حميد مدرسي در کشور حضور ندارد و عازم سفر به هلند شده است. هر چند طهماسب و حميد جبلي به عنوان دو عنصر مهم در راس گروه توليد کلاه قرمزي، در ايران هستند. تلويزيون گويا مصر است که کلاه قرمزي ساخته شود و به پخش در نوروز پيش رو هم برسد، ولي هنوز تصويربرداري شروع نشده است. ضمن آنکه همانطور که گفته شد، پورمحمدي هم مديري نيست که تن به شروط برنامهسازانش بدهد و اين بار معادله در صورت شرطگذاري سازندگان کلاه قرمزي و ادامه اصرار تلويزيون براي بازگشت کلاه قرمزي، پيچيده خواهد شد. مگر آنکه دو طرف بر سر اين برنامه که به نوعي در مناسبتهاي مهمي چون نوروز، اعتبار تلويزيون محسوب ميشود، به خاطر مردم کوتاه بيايند و برايشان باز هم خاطره بسازند.

منبع: باني فيلم

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
کدهای اختصاصی
Huracan Lp 610-4 Avio ماشین جدید لامبورگینی

Huracan Lp 610-4 Avio ماشین جدید لامبورگینی



بهنوش بختیاری در دیرین دیرین در قسمت خون اهدیدن

بهنوش بختیاری در دیرین دیرین در قسمت خون اهدیدن



عکس های شرک و فیونای واقعی

عکس های شرک و فیونای واقعی



تصاویر زیبای هنری سیگار کشیدن

تصاویر زیبای هنری سیگار کشیدن



جانی دپ در بیمارستان کودکان سرطانی با گریم جک اسپارو

جانی دپ در بیمارستان کودکان سرطانی با گریم جک اسپارو



این عاشقانه ترین داستان تصویری دنیاست

این عاشقانه ترین داستان تصویری دنیاست